3 Eylül 2016 Cumartesi

İZMİR-ALAÇATI ÇILGINLIĞI!

izmir

Gezi postlarına ara verdik biraz. Bu da teee yazın başında gelmesi gereken bir posttu ama işte bir türlü nasip olmadı. Şimdi yazmak daha zor bence. Yazarken ağlayabilirim o kadar özlem o kadar hasret :( veee kocaman bir iyi ki ama iyi ki bi çılgınlık yapmışız.

Çok tarihi yerler, yemekler gibi içeriğe sahip bir post değil. Zaten anısı kalsın diye yazıyorum biraz da, azıcık kişisel yani.

Biz kızlarla İzmir' e gitmek istiyorduk ama otobüsle gitmek yorucu geliyordu uçak pahalıydı.(öğrencilik:() Sonra biz aynı yurtta kaldığımız, az çok muhabbetimiz olan İzmirli ve babasının arabası yanında olan :)) Kevser arkadaşımıza beraber gitmeyi teklif ettik o da kabul etti ama babasının haberi yok. Biz karar verdik gitmeye sabah 4 te yola çıktık Ankara'dan. Tabi uzun yolda sürekli Kevser süremeyeceği için değişimli şoförlük yapmamız gerekiyordu. Benim ehliyetim yeni ve sadece 1 kere uzun yolda sürdüm o da babam falan maaile dur kalk frene bas komutlarıyla :( neyse bana bi cesaret yani yeni samimi olmuşuz, babasının haberi yok, benim tecrübem yok falan hepsini gözardı edip yaptık bi delilik :) Sağ salim vardık neyse ki. Babası şok geçirdi bir miktar :))

İLK GÜN
 İlk gün zaten 2 gibi varmıştık ikindi vakti dışarı çıktık. İlk durağımız renkli merdivenlerin önünde 846726942 tane fotoğraf çekildikten sonra Tarihi Asansör oldu. Zamanında tek başıma gezerken kendimi o kadar insanın önünde haberim yokmuş gibi çekmiş insanım ben kimin umursamaz olduğunu tartışmayalımakjadddsa. Manzara, asansöre giden yoldaki küçük cafeler o sokak çok hoştu.
izmir gezisi

izmir trip

izmir gezi yazısı

saat kulesi izmir

Olmazsa olmaz Konak-Saat Kulesi. Tek başıma gezdiğimde Kemeraltı'na girmiştim bu sefer girmedik. Bi tane karadut, böğürtlen suyu satan bir yer var çok güzeldi girerseniz için bence. O gün 19 Mayıs'tı ve meydanda gösteriler yapılıyordu çok coşkuluydu o yüzden.

izmir gezisi

Biraz deniz kokusu aldıktan sonra Kevser bizi favori mekanına götürdü yemek yemeye:)) Alsancak'ta Alavara diye bir makarnacı ama sadece makarna satılıyor ve 7 tl. Böyle arada derede bi yer. Ama o kalabılığı görmeniz lazım. Çok da lezzetliydi mutlaka gidin.

alsancak

izmir deniz

Günü Kordon'da İzmirlilerin tabiriyle çiğdem yiyerek bitirdik. O ortam o kadar huzur verici ki. İşten, okuldan, köpeğini gezdirmeye gelen insanların buluşma noktası gibi. Ankara'da  böyle bir yer olsa insanlar biraz stres atsa keşke. İlk güne dair detay fotoğraflar çok yok malesef.

çiğdem

İKİNCİ GÜN
İkinci gün Rukiye Beyza ve ben Alaçatı'ya gittik. Metro kartı aldık ucuz olsun diye kendimize ama aktarma yapmayı beceremedik :)) Sora sora Alaçatı'ya vardık sonunda. Çok güzel bir yer ama bence en iyi en boş zamanlarından birinde gezdik. O yönden rahattı.

yel değirmenleri

Yel değirmenlerinden sonra sokaklara attık kendimizi. Tabi her köşede fotoğraf çekme isteği :))

alaçatı aysel

Özellikle bu mekan çok ilgimizi çekti ilk. Fotoğraflarını gördüğünüz ünlüler kadar geçmişi olan bir yer. Müzikleri nostaljik zaten alıp götürüyor sizi.

alaçatı trip

Adım başı şurada da mı çekilsek diye birbirimize bakıp durduk resmen. Her yer o kadar güzel özene bezene yapılmış ki.

tuval alaçatı

Aynı caddede yürürken takıcılar çarşısı gibi bir yere girdik. Hem çok orjinal, el yapımı takılar vardı hem de çok güzel magnetler. Ben de halhal almıştım.

alaçatı takı

alaçatı gezisi

alaçatı evleri

alaçatı şemsiyeler

Sonra biraz dinlenip yemek yemek için tekrar yel değirmenlerinin oraya döndük. Kumrucu Şevki'de kumru yedik. Ben çok severim kumru, bu mekan da çok popüler aslında İzmir Kıbrıs Şehitleri Cad. nin sonunda da şubeleri var ama ben Alaçatı'daki şubesinin kumrusunu çok beğenmedim.
Sonra tekrar keşiflere devam. Sevdiğim birkaç mekanı paylaşayım:

alaçatı çiçek işleri
Resim yazısı ekle

Burada çok güzel mumlar vardı.

Bu çantayı aldığım yeri unuttum ama Köşem Kahve'nin hemen sağında birkaç dükkan ilerde caminin karşısında bir yer. Ben çok beğenerek aldım. İki yüzü de orjinal plak. Zeki Müren'li olanı istemiştim ama çok büyüktü o yüzden bu küçüğünü aldım.

plak çanta

Akşam üzeri her yeri gezip bitirmiştik. Dönmeye karar verdik ama 2 saat sonra araba olduğunu öğrendik. Yani Alaçatı'nın akşamını da görmüş olduk. Sakızz Waffle'da waffle yedik yemez olaydık 17 tl hiçbir şeyi olmayan waffle için para verdik bizde suç yani orada neden waffle yiyorsun ki. Kesinlikle önermiyorum. Biz oraya gitmeden önce herkes yemek fiyatlarını çok abartmıştı ama bence Ankara'dan farkı yoktu. Özellikle o girişindeki cafelerin. Kahve fiyatları normaldi mesela. Ama özellikle dondurma çok çeşitliydi ve pahalıydı. Tasarım ürünü satan küçük yerler bile beklediğim kadar pahalı değildi. Butik oteller çok tatlı, fiyatları nasıl bilmiyorum ama İzmir'e gezmeye gelmişken günübirlik gezmek için Alaçatı harika bir yer.

ÜÇÜNCÜ GÜN

Yanii benim doğum günüm olan 21 Mayıs:))  Kevser bizi kahvaltıya çok güzel bir yere götürdü. Panorama, İzmir'i ayaklarınızın altına seren bir yer. Biz gittik yağmur yağdı ama yine de güzeldi. Buradan sonra güzel bir insanı ziyaret ettik.
izmir

Sonra geri döndük Kevser arabayı evin oralara bıraktı ve oradan sonra bir yürümüşüz ofofof. Önce biraz mağaza gezdik, sonra cami bulana kadar canımız çıktı. Metro kartıyla bisiklet almak için bissürü yol yürüdük ama başına gelince alamadık mesela. Edem waffle yedik böyle güzel bir şey olamaz. Efsaneydi mutlaka deneyin. Bugünü de Alsancak'ta kahvelerimizle deniz kenarında bitirdik.
İzmir'de en sevmediğim şey kokoreçti. Daha doğrusu normal sokakta satış yapan bir yerde durduk adam bildiğiniz içine kokoreci doğramadan koymuş birkaç lokma aldık kokoreçten soğumayalım diye attık hemen. Böyle bir yazı yazacağımı bilsem daha çok detay fotoğraf çekerdim.
İzmir tek günde gezilebilecek bir yer aslında Alaçatı da yarım gün de bitebilir.

alaçatı sokakları

Üzerimdeki takım da Seherrengi bu arada ;)

Sizi çok seviyoruum Rukiye, Beyza, Kevser. Fotoğrafların bazıları çok kalitesiz olmuş kusura bakmayın artık.Görüşmek üzereee